Annonsering i sociala medier

Sociala medier-annonsering är annonser som du ser i sociala medier som exempelvis Facebook, Instagram, Pinterest och Snapchat.

Kontakta oss

Vad är viktigt att tänka på när man annonserar i sociala medier?

När man arbetar med sociala medier är det viktigt att det finns en strategi att förhålla sig till för att få ut så mycket som möjligt av sin annonsering.

Det finns otroligt många sätt att arbeta med annonsering både med målgrupper, intressen, kanalval osv. Du har säkert varit med om att du fått en annons i ditt instagramflöde på en produkt som du precis tittat på och då har företaget använt sig av remarketing.

Vad finns det för fördelar med annonsering i sociala medier?

En stor fördel med annonsering i sociala medier är även att kunderna inte behöver ha hört om ditt företag tidigare. Om du har ett nystartat företag så är det troligtvis inte så många som söker efter det och då behöver man göra sig synlig på andra sätt. Det är då perfekt att rikta annonserna mot kunder som är intresserade av produkter som liknar det du erbjuder.

Fundera även på var, alltså på vilka plattformar dina kunder kan tänkas befinna sig. Vilket kanalval är mest passande för din målgrupp?

År 2020

Källa:
Svenskar och internet

58 %

av internetanvändarna använder Facebook dagligen.

78 %

av de arbetande använder sociala medier dagligen.

9 av 10

mellan 16 – 25 år använder Instagram & Snapchat

Vi hjälper dig gärna!

Kontakta oss.