Annonsering i sociala medier
Sociala medier-annonsering är annonser som du ser i sociala medier som exempelvis Facebook, Instagram, Pinterest och Snapchat.
Sociala medier-annonsering är annonser som du ser i sociala medier som exempelvis Facebook, Instagram, Pinterest och Snapchat.
Nå ut till folk som sökt efter det du erbjuder – även om de klickade in på konkurrentens webbplats.
Nå ut till nya kunder och till personer som besökt din webbplats.
Varför du borde annonsera på Instagram och hur vi kan hjälpa dig med det.
När du vill nå ut B2B eller till en speciell yrkeskategori är LinkedIn en bra ide.
För att få alla kanaler att arbeta tillsammans behöver du en digital strategi.
Vad du ska tänka på när du börjar annonsera på TikTok och varför du borde synas där.
När man arbetar med sociala medier är det viktigt att det finns en strategi att förhålla sig till för att få ut så mycket som möjligt av sin annonsering.
Det finns otroligt många sätt att arbeta med annonsering både med målgrupper, intressen, kanalval osv. Du har säkert varit med om att du fått en annons i ditt instagramflöde på en produkt som du precis tittat på och då har företaget använt sig av remarketing.
En stor fördel med annonsering i sociala medier är även att kunderna inte behöver ha hört om ditt företag tidigare. Om du har ett nystartat företag så är det troligtvis inte så många som söker efter det och då behöver man göra sig synlig på andra sätt. Det är då perfekt att rikta annonserna mot kunder som är intresserade av produkter som liknar det du erbjuder.
Fundera även på var, alltså på vilka plattformar dina kunder kan tänkas befinna sig. Vilket kanalval är mest passande för din målgrupp?
Källa:
Svenskar och internet
av internetanvändarna använder Facebook dagligen.
av de arbetande använder sociala medier dagligen.
mellan 16 – 25 år använder Instagram & Snapchat