Annonsering på TikTok
TikTok blir bara större och med sina snabba videoklipp och challenges så blir det dit allt fler riktar sin uppmärksamhet.
TikTok blir bara större och med sina snabba videoklipp och challenges så blir det dit allt fler riktar sin uppmärksamhet.
Målgrupp
Intresse och demografi
Spårning
TikTok-Pixel
Annonsverktyg
TikTok Ads Manager
TikTok’s annonsverktyg är ganska likt uppbyggnaden på Facebook med kampanjer, annonsgrupper och annonser. Materialet som man använder sig av behöver dock vara annorlunda.
När man annonserar på TikTok är det viktigt att man inte använder samma material som i andra sociala medier då det på TikTok är mycket viktigare att sticka ut med sitt material. Det ska gå snabbt, det ska ha ljud och det ska fånga uppmärksamheten.
Målen som du kan använda dig av på TikTok just nu är: interaktioner, webbplatsbesök, leads och konverteringar.
TikTok är prisvärt att annonsera på när det kommer till exponeringar och att skapa medvetenhet.
För att annonser på TikTok använder du TikToks egna annonsverktyg TikTok Ads Manager.
Vi hjälper er att sätta upp kampanjer i TikTok Ads manager samt annonser som går att A/B testa mot varandra för att kunna optimera annonserna. Vi hjälper er även att sätta upp mätbara mål och spårning så att annonserna går att utvärdera.