Ankartext
Har man inte hört begreppet tidigare kan det vara svårt att förstå vad det betyder av ordet men ankartext är den klickbara texten i en länk. Vill du veta mer beskriver vi det ingående i denna artikel.
Har man inte hört begreppet tidigare kan det vara svårt att förstå vad det betyder av ordet men ankartext är den klickbara texten i en länk. Vill du veta mer beskriver vi det ingående i denna artikel.
Bounce Rate betyder avvisningsfrekvens på svenska och visar hur många som lämnar sidan utan att ha klickat på någon länk vidare. Vill du lära dig mer om bounce rate går vi igenom det i denna artikel.
Crawler är ett begrepp som ofta används när man pratar om sökmotoroptimering, med vad är egentligen en crawler? I den här artikeln förklarar vi vad det är och varför det är viktigt att känna till.
CRO står för conversion rate optimization och betyder på svenska konverteringsoptimering. I den här artikeln kan du läsa mer om CRO.
CTR är en förkortning för Click Through Rate vilket på svenska betyder klickfrekvens. I den här artikeln går vi igenom klickfrekvens mer ingående.
Google Search Console är ett verktyg som kan visa vad folk som besökt din webbplats har sökt på. Läs om fler bra funktioner med Google Search Console.
Google Search Operators är olika kommandon som hjälper dig att göra mer specifika sökningar på Google. Vi förklarar fyra av dom här!
Med inbound marketing syftar man på marknadsföring som, till skillnad mot outbound marketing, drar till sig kunderna. Här går vi igenom begreppet mer ingående.
Native annonsering är oftast redaktionellt innehåll som ser ut som en vanlig artikel som smälter in i sitt sammanhang. I denna artikel kan du lära dig mer om Nativeannonsering.
Många inom marknadsföring pratar om kundresan, att ha en bra kundresa, men är det egentligen så viktigt? I den här artikeln går vi igenom mer om kundresan!
Det pratas mycket om H1, H2 och H3 mm vilket är rubriksättningen på sidan. Läs om varför det är viktigt att det faktiskt blir rätt.
När man pratar om outbound marketing syftar man oftast på traditionell reklam som radio, TV och Affischer på en busshållplats. I den här artikeln pratar vi mer om detta.
En Persona är en fiktiv person som representerar en målgrupp eller en del av en målgrupp. Det är ett bra verktyg att använda för att lägga upp strategier för marknadsföring. I den här artikeln berättar vi mer.
PPC står för Pay Per Click och betyder att du bara betalar när någon klickar på din annons. Det är en kostnadseffektiv betalningsmodell som är vanlig i digital marknadsföring. Läs mer i vår artikel.
I den här artikeln förklarar vi vad redirects är, vad det används för och varför det är viktigt att känna till.
Rich Snippets och strukturerad data är två viktiga begrepp att ha koll på in om SEO. Här beskriver vi de mer ingående.
En robots.txt är en fil som talar om för sökmotorer vilka sidor som de ska och inte ska läsa igenom. Vi berättar mer om robots.txt i den här artikeln!
SERP är en förkortning för sökresultat och är en viktig del av SEO. I den här artikeln berättar vi om olika intressanta delar av sökresultatet.
En sitemap hjälper sökmotorer att hitta rätt på en sajt. I den här artikeln berättar vi mer om vad en sitemap innehåller.
Många pratar om SEO – Sökmotoroptimering men vad är det egentligen och vad är det bra för? Vi tar det från början och förklarar. Läs mer i vår artikel.
Ibland dyker det upp en 404-sida när man klickar på en länk. I den här artikeln förklarar vi varför och vad du kan göra åt dessa sidor på din sajt.